EASTER OFFER! Secure 5% shopping discount now! From 125 € order value with the voucher code: EASTER24

A4, A5, A6 recycled cardboard 350 g/m², unprinted, white, craft cardboard - 50 pieces/pack

eco-friendly recycled cardboard, three available formats A4, A5 or A6, 350 g/m², white, unprinted, FSC Mix-certified, very good cutting, creasing and folding properties
Size 
from
6,97 €
incl. 19% VAT , plus shipping
  • Available immediately
Description

Anyone who loves to craft and create knows how important good carton is.

With this white recycled cardboard, you acquire a high-quality and eco-friendly material for your paper, cardboard and carton crafts, DIY projects and office applications.

  • Material: Recycled cardboard, FSC Mix certified
  • Format, size:
    • DIN A4, 21.0 x 29.7 cm
    • DIN A5, 14.8 x 21.0 cm
    • DIN A6, 10.5 x 14.8 cm
  • Paper weight: 350 g/m²
  • Colour: White
  • Print: blank
  • Very good printing, writing, folding and cutting properties

Use this paper for homemade gifts, invitation cards and wrapping for weddings, birthdays, Christmas and other holidays.

You can cut, fold and glue this recycled paper well. Customise it with colour, labels, stickers or ribbons and borders.

The carton can be easily processed in professional screen printing, offset printing and digital printing.

Color: White
Material: Recycling cardboard
Paper weight: 350 g/m²
Format/Size: A4 (210 x 297 mm)A5 (148 x 210 mm)A6 (105 x 148 mm)
Content: 50,00 sheet
Material: Recycling cardboard
Paper weight: 350 g/m²
Color: White
Environment: FSC Mix
Average item rating
Share your experiences with other customers!

All reviews:

Total entries: 3
Schöner Karton, aber nichts für Laserdruck
4 from 5
Schöner Karton, aber nichts für Laserdruck

Ich habe den Karton in A4 für ein Druckprojekt gekauft, da ich eine natürliche Oberfläche mit schöner Weiße haben wollte.
Er fasst sich sehr schön an und ist sehr stabil mit 350gr, was aber leider auch seine Nachteile hat.

Bei meiner Partnerdruckerei vor Ort sind leider alle Laserdrucker daran gescheitert.
Es war Ihnen nicht möglich, das Papier einzuzeiehen und hat immer wieder zu Papierstau (egal durch welche Zufuhr) geführt, sehr schade.
Sicher für alle sehr gut zu wissen, die ähnliche Vorhaben im Kopf haben.

Ich gebe ihm aber für die schöne Qualität, trotzdem 4 Sterne und werde ihn behalten, vielleicht habe ich ja demnächst mal ein Bastelprojekt, wo ich ihn nutzen kann.

Sehr schöne dicke Karten!
5 from 5
Sehr schöne dicke Karten!

Endlich Karten die halten was sie versprechen. Dick genug um ein ganzflächig Druck zu halten. Preis stimmt auch. Ich bin sehr zufrieden und werde bestimmt wieder bestellen.

Sehr schöner Karton, aber leider nichts für Drucker
5 from 5
Sehr schöner Karton, aber leider nichts für Drucker

Ich habe für ein Projekt nach schönem festen und qualitativ sehr hochwertigem Karton gesucht. Der Recyclingkarton erfüllt meine Erwartungen absolut. Das bedrucken mit einem Profi-Laserdrucker oder dem heimischen Tintenstrahldrucker erfordert sehr viel Geduld. Ich habe ca. 150 Karten gedruckt. Damit der Drucker keinen Papierstau verursacht, empfiehlt es sich, die Seiten einzeln einzulegen. Einfach die gewünschte Anzahl ausdrucken und die Bögen nacheinander einlegen und den Drucker bei Einzug händisch etwas unterstützen :-)

Total entries: 3